...wel heel fijn op vakantie geweest naar Barcelona. Lekker 25 graden, 's avonds op een terrasje buiten eten, dat soort werk.
Maar het kwam wel heel slecht uit, ik zit nu echt te stressen voor mijn eerste paper die volgende week vrijdag af moet zijn... Een heleboel nieuwe informatie, mijn onderzoeksvraag bijgesteld:
Kunnen we ons onderwijs verbeteren met de didactische triggers die games in zich hebben?
Dus niet alleen de games, maar juist de triggers. Kom ik opeens Vygotsky weer tegen! Zone van de naaste ontwikkeling, maar dan nu vertaald naar 'scaffolding' in games!!! Wel leuk dat iets wat iemand een eeuw geleden in Wit Rusland bedacht heeft (1896-1934 leefde hij, heel erg avant les games!), nu wordt gebruikt om games en educatie samen te brengen.
Dus niet alleen de games, maar juist de triggers. Kom ik opeens Vygotsky weer tegen! Zone van de naaste ontwikkeling, maar dan nu vertaald naar 'scaffolding' in games!!! Wel leuk dat iets wat iemand een eeuw geleden in Wit Rusland bedacht heeft (1896-1934 leefde hij, heel erg avant les games!), nu wordt gebruikt om games en educatie samen te brengen.
Zo sprak hij over de 'bloemen' en de 'vruchten' van ontwikkeling, en dan zijn de bloemen de leerpotenties die nog niet zichtbaar zijn, maar wel aanwezig, de vruchten zijn de operationele resultaten. De docent moet zich ook richten op de bloemen, door de leerling aan te spreken in hun Zone van naaste ontwikkeling.
Laat de Rekentuin.nl nu met een prachtige bloementuin werken die je met het oplossen van je sommen heel mooi kan onderhouden!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten