maandag 5 maart 2012

Metadata - 1







Dit weekend bezig geweest met metadata. Ik heb gekeken hoe metadata werken met een experimenteel wordpress-blog dat Miriam en ik opgezet hebben voor de Leerlijn Vormgeven (in navolging van de Leerlijn 3D van Chrisjan en Sander).


Waar ik echt heel erg blij van werd: als je tags aan de verschillende opdrachten gaat ophangen. Je kan dan de informatie voor de studenten 'taggen' maar natuurlijk ook de informatie voor docenten. Bijvoorbeeld de werkprocessen waar je in de verschillende opdrachten aandacht aan besteed. En moet je dan eens kijken hoe fraai dat er uit komt te zien!


Je kan zo per leerlijn een overzicht krijgen van werkprocessen waar studenten mee bezig zijn (en WP's waar ze niet mee bezig zijn zoals bijv. doelgroeponderzoek...) En zo voor de hele opleiding bepalen waar meer of minder aandacht aan moet worden besteed.

Trouwens, de Leerlijn 3D is niet meer experimenteel, die gebruiken Chrisjan en Sander al echt. De Leerlijn Vormgeven van Miriam en mij is wel experimenteel. Miriam was daar mee begonnen en had aan Marjolein gevraagd of we niet een training Wordpress konden krijgen, en toen bleek GLU-breed al een ander programma opgestart te zijn, nl. Drupal. 6 maart start de pilot daarvoor, maar ik ga ervan uit dat dit soort metadata daar ook te gebruiken zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten