donderdag 22 maart 2012

Periode 3 Onderzoek professionele identiteit

Bij de Leerkring van 16 maart 2012 hebben we als aanloop naar ons onderzoek van periode 3 in de groep onze kernkwaliteiten doorgenomen. Eerst moest je 4 eigen kernkwaliteiten op papier zetten, daarna voegde iedereen een extra kernkwaliteit toe.


Mijn eigen kernkwaliteiten:

  • creatief
  • visueel
  • positief
  • netwerker
Toegevoegde kernkwaliteiten:
  • vernieuwend
  • enthousiast
  • gevoelig
  • non-conformistisch
  • passie-vol
  • bevlogen
  • visionair
  • dromer
Vervolgens moet je in een kernkwadrant je valkuilen, uitdagingen en allergieën benoemen. Dat ga ik nog visualiseren, maar in woorden is het ook al duidelijk: mijn grote valkuil is dat ik te ver voor de troepen uitloop, mijn allergieën zijn Kwalificatiedossiers en Examenreglementen... de uitdaging is om van die KD's en reglementen gewoon 'tags' te maken, zodat ik ermee kan leven en collega's, management en inspectie snappen waar we mee bezig zijn.  

Zoals Joost van Elten, als interim teamleider bij Grafisch Vormgeven zei: Willemijn moet je zo ver mogelijk uit de buurt van regels en reglementen houden, dan gaat ze vliegen. Maar wel iemand ernaast hebben (een teamleider of collega) die die regels en reglementen voor haar in de gaten kan houden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten