maandag 26 september 2011

Seminar Game didactiek

Drukke week gehad, zelfs zo druk dat ik dit weekend echt niet meer aan studeren ben toegekomen. Maandagmiddag een gastles over De Kleine Prince 2 van Ramon Verberne van Il Luster over Projectmanagement. Deze middag heb ik gezellig meegedaan, maar ik vrees dat ik de vervolglessen toch over moet slaan. Echt te druk om daar ook nog huiswerk voor te maken...

Dinsdagmiddag studiedag, erg leuk en inspirerend! Chrisjan en Eric zijn goed bezig met online lesmateriaal en online portfolio's. Met Sander een plan op papier gezet om de introductieweek te beginnen met een GameJam met een combi van 1e, 2e en 3e jaars studenten. Ben heel benieuwd of het gaat lukken, ik heb Henk wel kunnen overtuigen.

Donderdagmiddag een Seminar Game didactiek, over Games en Virtuele Werelden, bij SURFnet. Martijn Koops van de Hogeschool Utrecht is al best ver met onderzoek naar educatieve games. Zijn verhaal ging over een game inzetten bij natuurkundige misconcepties.

Peter den Hollander heeft een boekje geschreven: 21 Leerprincipes voor Digitale Lesopdrachten. Inclusief games en Leerprincipe 21: Honorering. Stappen, levels en beloningen principe.

En tot slot Tim Bosjes van de HKU, die uitleg deed over De Slag om Dondervoort, een prachtige educatieve game die vooral de samenwerking in een groep heel erg mooi stimuleert. 



En toen vrijdag nog een hele dag MLI, met presentaties van de hoofdstukken 2 - 7 van Schunck. e.a.: Motivation in Education. Leuk om de verschillen te zien in leerstijlen! En 's middags samen met Daphne en Sietske ons over onze onderzoeksvraag gebogen.

Mijn beschrijvende onderzoeksvraag: Op welke wijze stimuleren games en andere interactieve media het leereffect in het onderwijs?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten